2015. szeptember 19., szombat

AliExpress vs. Ebay

Már évek óta hallgattam az ismerőseimtől, hogy milyen jó dolog is a netről rendelni, pontosabban az AliExpress-ről és az Ebay-ről, így kezdődött minden. Először csak körbenéztem az oldalakon és jobbnál jobb kiegészítőket, ruhákat fedeztem fel, amik nem igazán különböztek a neves üzletek kínálatától, kivéve egy tényezőt, az árat. Igen, azért hozzátenném, hogy egy pár eurós kiegészítőtől vagy bármitől is, ne várjuk azt, hogy minőségében is öt csillagos lesz.
Szóval, felregisztráltam és jöhetett a várva várt böngészés majd a rendelés. Kicsit túlzásba estem az elején, mert túl sok minden tetszett, de mentségemre szóljon, hogy amiket vettem egy-két euróba kerültek. Mindkét oldalról beszereztem pár dolgot, elsősorban az Ebay-ről, majd kicsit vonakodva, de az Alit is elkezdtem használni.

Ebay

 

Ahhoz, hogy itt vásárolhass kell egy Paypal számlát nyitni, amivel majd fizethetsz. Először féltem, hogy biztos nem leszek képes megcsinálni, de a Google segítségével, nem volt egy bonyolult művelet. A "Paypal számla nyitása" jeligével egy rakat oldalt dobott ki, amiken lépésről-lépésre kivolt fejtve, hogy is igényelhetünk ilyen számlát. Ha ez kész akkor irány vásárolni, aztán pár hét és a megrendelt termék már a kezedben is van.


Ezekről a telefontokokról annyit mondanék, hogy 300 Ft-ba kerültek, nem a legjobb minőség, de ennyiért nem is vártam sokat, a célnak viszont megfelelnek.

 

AliExpress

 

Az Ali-tól kicsit vonakodtam az elején, nem is értem, hogy miért, mert rájöttem, hogy sokkal jobban tetszik a felülete, mint az Ebay-nek. Az első ami miatt jobban bejön, hogy nem szükséges hozzá Paypal számla, csak simán meg kell adnod a bankkártyád adatait egy rendelésnél. Az Ali sajátossága, hogy az eladó addig nem kapja meg a rendelt termék árát, amíg te vissza nem jelzel egy gomb megnyomásával, hogy épségben megkaptad a kiszemelt árut. Ha hibásan érkezett a termék (ilyen nálam előfordult), akkor nyithatsz vitát, amelyben leírhatod a problémád, ilyenkor érdemes képet is csatolni, ebben az esetben pedig visszautalják a pénzt a számládra. Egy másik dolog, ami szerintem nagyon hasznos ezen az oldalon, ilyen sajnos az Ebayen nincs, hogy vásárlói véleményeket olvashatsz, amelyekhez legtöbbször képet is csatolnak az adott termékről. Ez azért hasznos, mert gyakran csalóka az Ali által feltöltött kép egy-egy termékről és így a vásárlók kommentjeiből/képeiből láthatod, hogy valójában mennyire is nagy a különbség az eladó által feltöltött és a vásárló által készített termék képek között.



Az óra Ebay-ről érkezett, 700 Ft volt, egyszerűen imádom. Minőségét tekintve öt csillagos, elemmel együtt érkezett, úgyhogy teljes mértékben elégedett vagyok vele. A midi gyűrű csomag körülbelül 300 Ft volt, minősége illeszkedik az árához, ezt Ali-ról rendeltem.


Ezt a nyakláncot Ali-ról rendeltem, ez az a bizonyos termék ami hibásan érkezett, nagyon szomorú voltam miatta, mert alig vártam, hogy megérkezzen, erre a fele elvolt szakadva. Ezért vitát nyitottam és visszakaptam a termék árát. Azóta megcsináltam a nyakláncot, némi kézügyesség kellett hozzá, reméljük, hogy nem szakad el újra és nem hagyom el útközben :)


Ebbe a karperecbe első látásra beleszerettem, Ali-ról rendeltem 400 Ft körül volt az ára. Teljesen megvagyok vele elégedve, tökéletes.

Összességében mindkét oldalt használom, de az Alit előnyben részesítem, főleg a vásárlói fotók miatt, mert tényleg hatalmas különbségek szoktak lenni a képek között. A szállítás gyorsaságát tekintve az Ebay viszi a pálmát, általában két hét alatt megérkeznek a termékek, az Alinál ez hosszabb időbe telik. Nagy összegekbe még nem vásároltam, most éppen egy ruhát várok, ami 3000 Ft-ba került, de ennél feljebb nem igazán akarok menni. 

Ha valamelyik képen látható termék megtetszett akkor írd meg kommentbe és szívesen bemásolom a linket ahonnan megrendelheted.

2 megjegyzés:

  1. thanks for sharing your work with us i am so inspired by your knowledge about scottish kilt
    kindly write more article on latest kilts fashion

    VálaszTörlés
  2. how can i buy good quality irish kilt at affordable price kindly share some ideas with me about best kilts shop

    VálaszTörlés